Tips voor een duidelijke en overzichtelijke website
Foto van pc op schoot met website workflooronline geopend

Een duidelijke en overzichtelijke website levert je meer klanten op. Bezoekers van je website willen snel zien wat je te bieden hebt en informatie moet makkelijk te vinden zijn. Op deze manier blijft hij langer op je website, wat de kans vergroot dat hij ook daadwerkelijk overgaat tot kopen. 

Onderstaande tips helpen daarbij :

⇒ Belangrijk voor een heldere website is rust. Een drukke pagina met veel verschillende kleuren, vorm en lettertypes zorgt ervoor dat we geen focus hebben en niet weten waar te kijken. Terwijl je juist wil dat de bezoekers zich op bepaalde informatie richten. Zorg dus voor consequent gebruik van kleuren en lettertypes, maak niet te lange teksten, maar splits ze bijvoorbeeld op en gebruik tussenkopjes en genoeg witruimtes.

⇒ Zorg dat snel duidelijk is wat je de bezoeker te bieden hebt. Benoem het probleem wat de bezoeker ervaart en hoe jij voor de oplossing kan zorgen. En benoem wat jouw meerwaarde is, wat jouw bedrijf uniek maakt.

⇒ Gebruik aansprekende en goede beelden. Het gebruik van beelden in combinatie met je tekst is noodzakelijk om de pagina minder stijf en overzichtelijker te maken. Tevens kan beeld soms zoveel meer zeggen dan woorden, zodat de boodschap die je wil overbrengen ook beter blijft hangen. Zorg wel voor een goede structuur en plak de beelden niet zomaar willekeurig ergens tussen.

⇒ Voor een duidelijke structuur is ook een goed menu nodig. Bezoekers zijn vaak doelgericht en willen snel informatie kunnen vinden. Het liefst blijft het menu ook steeds in beeld.

⇒ Zorg dat je contact gegevens makkelijk beschikbaar zijn en zet ze ook al op je homepage. Bezoekers haken af als ze te lang moeten zoeken naar je gegevens. Nodig ze bijvoorbeeld door middel van een knop met call to action uit om contact op te nemen!

Denk dus goed na over je website en probeer vanuit je bezoeker te denken. Hoe duidelijk en makkelijker te website werkt, des te langer bezoekers zullen blijven en interesse tonen. Doe er je voordeel mee!

kennisshop logo

Dit is ook interessant

Je website is nooit af

Je website is nooit af

Klaar! Website online! Website is gemaakt, je bent helemaal happy en alles draait. Het traject is afgerond en afvinken maar!  Of toch niet helemaal? Je hebt je website gemaakt of laten maken en dan? Hoe vaak kijk je op je eigen website? Weet je ook hoe je kleine...

Video op je website

Video op je website

Een website bevat content, hierbij wordt vaak vooral gedacht aan de teksten en beeldmateriaal als foto’s en afbeeldingen. Heb je ook wel eens gedacht om een video of podcast op je website te plaatsen? Dit kan op verschillende pagina’s een hele waardevolle toevoeging...

Wat is affiliate marketing?

Wat is affiliate marketing?

Affiliate marketing is het promoten van producten of diensten van anderen in ruil voor een commissie. Als affiliate krijg je een unieke link van de aanbieder waarvan je iets wilt promoten, die je kunt delen op je website of in je social media. Wanneer iemand via jouw...

Sommige linkjes in deze blog bevatten een affiliate link. Dit houdt in dat ik een kleine bijdrage krijg wanneer jij besluit een betaald lidmaatschap op de tool af te nemen via deze link. De prijs is voor jou gewoon hetzelfde of juist lager.