Kijk je wel eens naar je eigen processen en weet je hoe makkelijk of moeilijk (eventuele) klanten met je in contact kunnen komen?
Aanleiding voor mij was dat ik moest zoeken naar een bepaalde dient/leverancier. Ik, en met mij velen, kijk op internet, start met google en bekijk wat websites. Als het voor mij heel onduidelijk is wat ze mij te bieden hebben of ik zie geen manier om contact op te nemen, dan klik ik al vrij snel weg.
Op je website zijn er meerdere mogelijkheden om te zorgen dat potentiële klanten contact met je kunnen krijgen en je al een beetje leren kennen. Een telefoonnummer en email adres is al een begin. Ook een contactformulier is een handige optie, mits je wel op korte termijn op zo’n formulier reageert. Als het in de email verdwijnt tussen alle andere mails die nog aandacht verdienen, is dat een minder goed idee.
Je kunt je social media kanalen toevoegen op je website, maar ook hier geldt dat je dan wel moet reageren. Als je je facebook icoontje toevoegt, maar je opent de app nauwelijks en leest dus ook berichten niet, dan heeft het alleen maar het tegenovergestelde effect.
Een andere mogelijkheid is om een kalender toe te voegen op je website en klanten direct een afspraak in kunnen plannen. Zo past het meteen van beide kanten en je hoef je niet nog tig keer op en neer te mailen/bellen.
Ook zou je op je website een video kunnen plaatsen met bijvoorbeeld een korte intro over jezelf of over je bedrijf of dienst. Als mensen zich thuis voelen, zullen ze eerder contact opnemen.
Ga eens kijken bij je eigen website wat er allemaal opstaat, of niet… Klopt het ook bij de manieren hoe jij het liefst werkt of valt er nog winst te behalen?